Świetlica

Z ŻYCIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ – styczeń/marzec 2016

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Z okazji Dnia Babci i Dziadka dzieci robiły prace plastyczne i kartki, w których pisały życzenia dla swoich babć i dziadków.

 

WALENTYNKI

Z okazji Walentynek dzieci wykonywały prace manualne, które były wystawione na kiermaszu walentynkowym. Zebrane fundusze zostały przeznaczone na zakup papierniczych materiałów manualnych do świetlicy szkolnej.

 

W POSZUKIWANIU WIOSNY

W świetlicy szkolnej postanowiliśmy przywołać wiosnę, za którą wszyscy bardzo tęsknimy. Z pomocą nauczycieli świetlicy dzieci wykonały kwiaty z krepiny i bibuły, ułożyły z nich bukiety i wraz z życzeniami z okazji Dnia Kobiet wręczyły je Pani dyrektor i wicedyrektor oraz Paniom z sekretariatu.

Z ŻYCIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ – grudzień 2016

ZWYCZAJE BOŻONARODZENIOWE

Dwa tygodnie przed Świętami Bożego Narodzenia wykonywaliśmy różne prace plastyczne i ozdoby świąteczne. Dekorowaliśmy pierniczki i zorganizowaliśmy w naszej świetlicy kiermasz bożonarodzeniowy. Zebrane fundusze będą przeznaczone na zakup materiałów kreatywnych do prac manualnych. Śpiewaliśmy kolędy i nauczyliśmy się pastorałki pt. „Kto wie”. Rozmawialiśmy o zwyczajach wigilijnych. Dzieci wykonały kartki świąteczne z życzeniami dla grona pedagogicznego i pracowników szkoły.  

 

MIKOŁAJKI

Dnia 6 grudnia w świetlicy odwiedził nas tajemniczy gość przynosząc dzieciom słodycze.  

 

ANDRZEJKI

Poznaliśmy andrzejkowe zabawy i wróżby, a  niektóre z nich wykonaliśmy w świetlicy. Wykonaliśmy również różne prace plastyczne dotyczące andrzejkowych zwyczajów.

 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

W tym dniu odwiedził nas przyjaciel Miś. Dzieci z radością powitały gościa. Przyniosły do świetlicy swoje ulubione maskotki.

Publikacje po projekcie "Rozpędzony wózek hejtu. Tolerujmy Niepełnosprawnych!"

Film 1 - zobacz >>>

Film 2 - zobacz >>>

Z ŻYCIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ – listopad 2016

WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH, ZADUSZKI, DZIADY.

Dzieci wysłuchały opowieści nauczyciela o Zaduszkach – dziś i dawniej. Kolorowały książeczkę o zachowaniu się na cmentarzu. Wykonywały także prace plastyczne o tematyce jesiennej.

WDRAŻAMY DO OSZCZĘDNOŚCI

Rozmawialiśmy o ekologii i recyklingu. Segregowaliśmy odpady i wykonywaliśmy prace plastyczne o tematyce ochrony środowiska.

11 LISTOPADA - ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Rozmawialiśmy o dziejach Polski, patriotyzmie i o Marszałku Józefie Piłsudskim. Dzieci wykonały biało-czerwone kotyliony oraz kolorowały prace o tematyce niepodległościowej.

Z ŻYCIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ – październik 2016


Zapraszamy do podziwiania prac plastycznych o tematyce jesiennej, zamieszczonych w korytarzu szkoły. Wykonawcami są dzieci ze świetlicy szkoły.


PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA


W tygodniu poświęconym prawom i obowiązkom dziecka, dzieci zapoznały się z powyższym tematem w statusie szkoły. Poznały również historię życia i działalność wielkiego pedagoga i przyjaciela dzieci Janusza Korczaka.


DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ


W tygodniu poświęconym Edukacji Narodowej, dzieci uczyły się piosenki pt. „Tabliczka muzyczka” z akompaniamentem instrumentów perkusyjnych. Wykonały także papierowe kwiatki i laurki, które na uroczystym apelu wręczyły nauczycielom i dyrekcji. W tym dniu oglądaliśmy bajki, odwiedzali nas również nauczyciele naszej szkoły i uczestniczyli w zabawach z dziećmi.

CO NOWEGO W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

 

SYSTEMATYCZNIE ROBIMY JESIENNE OWOCE Z PAPIERU ORAZ JRZYKI ZE SKORUPEK KASZTANÓW I PLASTELINY.

 

ŚWIATOWY DZIEŃ MUZYKI
W TYM TYGODNIU POZNAWALIŚMY HISTORIĘ ŻYCIA I TWÓRCZOŚCI FRYDERYKA CHOPINA. CZYTALIŚMY KOMIKS, A POTEM KOLOROWALIŚMY PORTRET KOMPOZYTORA. SŁUCHALIŚMY UTWORÓW SŁYNNEGO POLAKA. PO WYSŁUCHANIU UTWORÓW INNYCH TWÓRCÓW MUZYKI POWAŻNEJ, PRÓBOWALIŚMY PRZEDSTAWIĆ JE W SPOSÓB PLASTYCZNY.

 

POZNAWALIŚMY TECHNIKI ZAPAMIĘTYWANIA. NAZYWALIŚMY I ROZPOZNAWALIŚMY PODSTAWOWE SMAKI. RYSOWALIŚMY ZMYSŁY. ROZWIĄZYWALIŚMY  ALFABETYCZNE ZAGADKI.

 

KONKURS PLASTYCZNY pt. ”PANI JESIEŃ”
WSZYSTKIE DZIECI PIĘKNIE POKOLOROWAŁY OBRAZKI. W NAGRODĘ OTRZYMAŁY „PLANY LEKCJI”.

 

W SZKOLE, NA DRODZE I W ŚWIETLICY NAJWAŻNIEJSZE JEST BEZPIECZEŃSTWO DZIECI.

 

ZAPRASZAMY DO PODZIWIANIA PRAC PLASTYCZNYCH, ZAMIESZCZONYCH W KORYTARZU SZKOŁY. WYKONAWCAMI SĄ DZIECI ZE ŚWIETLICY SZKOŁY.

 

ZAJĘCIA W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Szkolne perypetie Jeżyka Władzia
Regulamin

      Następnego dnia wędrowałem do szkoły już bez lęku. W szatni spotkałem srokę i wiewiórkę, które coś do siebie szeptały. Na mój widok zachichotały.
- Cześć, dziewczyny – bąknąłem pod nosem.
- Cześć! – zawołały i wybiegły w podskokach na korytarz. Pomyślałem sobie, że Kitka to piękna dziewczyna. Ma taki puszysty, rudy ogon
i zadbane futerko. Obejrzałem swoje igły, przygładziłem grzywkę
i poszedłem do klasy.
      Na korytarzu wpadł na mnie rozpędzony Bryk.
- Cześć, masz wszystko na dzisiaj? Bo ja zapomniałem kredek! – zawołał zdyszany.
- Tak, chyba wszystko mam – myślałem gorączkowo.
- Pożyczysz kredki?
- Dobra, tylko pamiętaj, żeby ich nie obgryzać, bo są piękne i nowiutkie. Mama mówiła, że muszę dbać o swoje przybory.
- Masz to jak w banku! – zawołał Bryk i już go nie było. Szalony ten mój kumpel.

      W klasie byli już prawie wszyscy. Rozpakowałem tornister i ułożyłem na ławce swoje rzeczy. Dzik Lolek mlaskał głośno, chrupiąc wielkie jabłko.
- Uważaj trochę, grubasie, bo zachlapiesz mi zeszyty – burknęła
na niego kuna i wyszczerzyła ząbki.
- Spadaj! – warknął Lolek, nie przerywając jedzenia.
      W tym momencie do klasy weszła pani Mruk i słysząc wymianę nieprzyjemnych słów, zmarszczyła brwi.
- Oooo! Kochani, tak być nie może – powiedziała z powagą. – widzę,
że niektórzy z was nie wiedzą, jak należy się zachowywać w szkole. Zaraz się tym zajmiemy. Jak myślicie – po co przychodzicie do szkoły?
- Żeby się uczyć, żeby się bawić, aby poznawać świat, żeby poznawać nowych kolegów… - odezwało się kilka głosów.
- No właśnie – potwierdziła wychowawczyni. – Będziecie ze sobą spędzać wiele czasu, więc żeby wam było miło i abyście mogli dobrze pracować, musimy ustalić zasady, których wszyscy powinni przestrzegać.
      Po tych słowach każdy mógł zgłaszać swoje pomysły, jak należy się zachowywać, żeby w szkole wszyscy dobrze się czuli. Pani zapisywała wszystko na wielkim arkuszu papieru przyczepionym do tablicy.
- Nie biegamy po korytarzach. Nie dokuczamy kolegom. Nie bijemy się
i nie przerywamy. Szanujemy przybory własne i szkolne. Odnosimy się grzecznie do wszystkich pracowników szkoły. Nie spóźniamy się
na lekcje – lista była coraz dłuższa, bo każdy chciał dodać coś od siebie.
- Chciałabym – powiedziała pani – abyście kierowali się zasadą „nie czyń drugiemu co tobie niemiłe”. Inaczej mówiąc, starajcie się traktować innych tak, jak chcecie, by inni was traktowali.
      Kuna wzruszyła ramionami i opuściła wzrok, a Lolek chrząknął, przełknął resztki jabłka i wytarł ryjek chusteczką.
      Tak powstał regulamin naszej klasy. Na końcu wszyscy zrobiliśmy pod nim odciski swoich łap na znak, że się zgadzamy i akceptujemy jego treść.