Edukacja wczesnoszkolna

Szukaj

WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO "W MAGICZNYM LESIE"

Miło nam poinformować, że uczeń klasy Ic Julian Pawlus zdobył wyróżnienie w Dolnośląskim Konkursie Plastycznym "W magicznym lesie". Gratulujemy!

ZDROWIE NIETRUDNE

Nasza szkoła realizuje projekt o zdrowym trybie życia dla klas 1-3 „Zdrowie nietrudne” firmy Kupiec. Uczniowie z klasy 3d wzięli udział w lekcji na temat „Węglowodany w jedzeniu i piciu”. Uczniowie dowiedzieli się czym są węglowodany, uzupełniali tabelkę z produktami, które możemy jeść codziennie, zawierające cukry, ale korzystne dla zdrowia oraz tymi produktami, które zwierają dużo cukru i nie powinny być spożywane codziennie.
Na zakończenie zajęć, uczniowie pracując z grupach podzielili obrazki z produktami żywnościowymi na kilka kategorii.
Na kolejnych zajęciach, uczniowie będą zgłębiać tajniki zdrowych tłuszczów i dowiedzą się dlaczego woda jest niezbędna do życia.


Koordynatorem projektu w szkole jest Pani Martyna Daczkowska

ŚWIĘTO GÓRNIKA

Klasa 3a gościła 4 grudnia górnika z KGHM Polska Miedź, Pana Waldemara Zazulę. Gość pokazał nam ciekawe filmy dokumentalne i opowiedział nam o kopalni. Dowiedzieliśmy się między innymi, że z surowców wydobywanych przez KGHM pozyskuje się nie tylko miedź, ale też złoto i srebro. Był czas na zadawanie pytań (bardzo licznych) i zrobienie zdjęć w górniczym czako. Po wizycie górnika rozpoczęła się praca w grupach, której celem było poznanie wyglądu górniczego munduru galowego i jego symboliki. W czasie tej lekcji gościliśmy rodziców, którzy mieli okazję zobaczyć zaangażowanie i współpracę dzieci, a także efekty ich pracy.

WODA ŹRÓDŁO ŻYCIA

16 listopada 2017 r. w BOK MCC w Bolesławcu, uczniowie klas III bolesławieckich szkół podstawowych rywalizowali w konkursie ,,Woda źródło życia”. W konkursie wzięło udział blisko 30 uczniów reprezentujących wszystkie klasy trzecie z naszego miasta. Konkurs jest podsumowaniem zajęć terenowych realizowanych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Bolesławcu.
Naszą szkołę reprezentowału uczennice: Kalina Jankowska z klasy 3a, Julia Kochmańska z klasy 3b, Karolina Mikutaniec z klasy 3d i Nadia Klimek z klasy 3e.
Miło nam poinformować, że uczennica klasy 3d Karolina Mikutaniec zajęła w konkursie trzecie miejsce.


Serdecznie gratulujemy.

KONKURS PLASTYCZNY ROK W LESIE

Nadleśnictwo Świeradów było organizatorem konkursu plastycznego „ROK W LESIE”. Na konkursu plastyczny pt. "Rok w lesie" ponad 340 prac plastycznych w trzech kategoriach wiekowych. Po bardzo trudnych obradach, ze względu na wysoki poziom prac, komisja wybrała 42 prace, które postanowiła nagrodzić oraz wyróżnić. Wśród tych prac znalazło się 5 prac naszych uczennic.
Są to prace:
Nadii Świerniak kl. 3a – 3 miejsce, Mai Fink kl. 3a – wyróżnienie, Joanny Udzielak kl. 3d – wyróżnienie, Natalii Horojdko kl. 3d – wyróżnienie, Mai Fiedorowicz kl. 3d – wyróżnienie.


Dodatkowo wybrano 13 prac, które zostaną opublikowane w kalendarzu Leśnego Kompleksu Promocyjnego "Sudety Zachodnie" na 2018 rok. Wśród tych prac znalazły się prace: Mai Fink kl. 3a, Natalii Horojdko kl. 3d, Mai Fiedorowicz kl. 3a.
Gratulujemy wyróżnionym uczennicom.

SZKOLNY KONKURS PLASTYCZNO-JĘZYKOWY

Zapraszamy wszystkie chętne osoby z klas 1-3 do wzięcia udziału w szkolnym konkursie językowym. Uczestnicy mają za zadanie wykonać własnoręcznie słowniczek obrazkowy z języka angielskiego w formie książeczki.
Proszę zapoznać się z regulaminem, a na wszystkie prace czekamy do 5 stycznia.
Życzymy wszystkim uczestnikom powodzenia i trzymamy kciuki!
My English Picture Dictionary „Mój obrazkowy słowniczek języka angielskiego”
szkolny konkurs plastyczno-językowy
1. CELE KONKURSU
- motywowanie do nauki języków obcych
- utrwalenie słownictwa z zakresu języka angielskiego
-rozwijanie zdolności manualnych
2. ORGANIZATOR
- Organizatorem konkursu jest Pani Martyna Daczkowska ze szkoły Podstawowej nr 4 w Bolesławcu
3. ZASADY KONKURSU
• Konkurs skierowany jest do wszystkich uczniów klas 1 – 3 szkoły SP4 w Bolesławcu
• W pracy konkursowej używany jest tylko język angielski
Słowniki wykonane przez:
• uczniów klas pierwszych: powinny zawierać co najmniej 10 słów
• uczniów klas drugich: powinny zawierać co najmniej 15 słów
• uczniów klas trzecich: powinny zawierać co najmniej 25 słów
A) Zadaniem uczniów jest wybranie minimum jednego z podanych tematów
• School objects-przybory szkolne
• Toys-zabawki
• Animals-zwierzęta
• Food-jedzenie
• Clothes-ubrania
• Parts of the body-części ciała
• Family-rodzina
B) Słownik powinien mieć format A4 i być wykonany w formie książeczki
C) Słownik musi mieć stronę tytułową, a poszczególne kartki muszą być odpowiednio spięte . Na stronie tytułowej należy umieścić imię, nazwisko i klasę autora
D) Na każdej stronie może się znaleźć maksymalnie 5 słówek.
4. KRYTERIA OCENY PRAC KONKURSOWYCH
- odpowiednia liczba słów
- zgodność słówek z wybranym tematem
- poprawność zapisu słówek i czytelność
- estetyka wykonania słownika
5. CZAS TRWANIA KONKURSU
• Termin składania prac: 5 styczeń 2018. Wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się 11 stycznia 2018.
6. NAGRODY
• W ramach konkursu zostaną wyłonione I, II i III miejsce oraz 2 wyróżnienia. Laureaci konkursu otrzymają dyplomy i drobne upominki.

WYCIECZKA DO PKO

27 października uczniowie klasy 3e wybrali się na wyczekiwaną wycieczkę do PKO. Podczas wycieczki uczniowie zobaczyli salę transakcyjną, w której mieszkańcy miasta dokonują rozmaitych operacji finansowych. Żeby nie zakłócać pracy, uczniowie przeszli do gabinetu pana dyrektora Stanisława Kamińskiego. Po drodze p. dyrektor pokazał miejsce przechowywania kluczy i zademonstrował jak można klucz wyjąć. Okazuje się, że nie jest to takie proste i nie każdy może wziąć klucz. By to zrobić potrzebne są odpowiednie karty i znajomość kodów.
Następnie umówiliśmy się na spotkanie z doradcą hipotecznym pobierając numer klienta. Spotkanie było ciekawe, pani mówiła o ważnych sprawach finansowych w sposób jasny i prosty. Niektórzy już byli gotowi kupować dom!  Dlatego też przeszliśmy do kolejnego miejsca, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wygląda wypłata gotówki. Wszystko odbywa się w sposób bezpieczny. Pieniądze wypłacane są z mini sejfu, zwanego dyspenser.
Kolejnym punktem był gabinet pana dyrektora. Tutaj Pan opowiadał nam o pracy bankowca, pokazał jak rozpoznać prawdziwe banknoty, jak szybko policzyć monety i banknoty. Opowiadał o potrzebie oszczędzania, o tym, że oszczędzają nawet bogaci! Zachęcił dzieci do zakładania kont SKO i PKO Junior. Okazało się, że wielu uczniów już takie konta posiada. Ciekawym momentem były pytania. Pomysłowość i ciekawość uczniów przerosła najśmielsze oczekiwania pana dyrektora i pani wychowawczyni. Pytania były bardzo ciekawe, zaskakujące i … trudne. Na szczęście Pan dyrektor cierpliwie odpowiadał na wszystkie pytania, a na koniec poczęstował uczniów słodkościami.
Dziękujemy za możliwość poznania pracy i działania PKO!