Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

CAŁKIEM NOWA PRACOWNIA

CAŁKIEM NOWA PRACOWNIA

21 marca uczniowie klasy 6b mieli możliwość odbyć lekcję języka angielskiego w nowej pracowni językowej w sali 107. Sala została gruntownie wyremontowana, pomalowana, została wymieniona instalacja elektryczna i oświetlenie LED. Pracownia językowa, wyposażona w słuchawki, mikrofon, ekran interaktywny oraz tablety dla każdego ucznia daje potencjalnie niewyczerpane możliwości, których brak w tradycyjnej klasie:

 

 

Praca własna ucznia:

  • możliwość pracy nad wymową, poprzez nagrywanie i odsłuchiwanie własnego nagranie i ewentualne porównanie go z materiałem źródłowym,
  • wielokrotne odsłuchiwanie trudnego dla ucznia fragmentu nagrania bez zakłócania pracy innych uczniów,
  • sprawdzaniewymowy wybranych słów,
  • wyszukiwanieinformacji potrzebnych do pracy w internecie,
  • możliwość skoncentrowania się na treści lekcji, bez prowadzenia notatek z tablicy (notatka może być udostępniona uczniom jako kod QR na końcu lekcji).

Praca w parach/grupach:

  • szybka organizacja pracy w parach/grupach, oraz szybka zmiana tych par/grup bez konieczności zmieniania miejsca siedzenia,
  • możliwość wyraźnego odsłuchania przez nauczyciela tego jak pracują poszczególne pary/grupy, bez zwracania na siebie uwagi i bez przemieszczania się po klasie (funkcja "podsłuchu"),
  • szybki kontakt nauczyciela z daną grupą/parą w celu udzielenia wskazówek, naprowadzenia na temat, udzielenia doraźnej pomocy,
  • nagrywanie i odsłuchiwanie dialogów realizowanych w parach, w tym możliwość jednoczesnego prezentowania dialogu przez wiele par jednocześnie bez zakłócania sobie wzajemnie pracy,
  • możliwość organizacji wszelkiego rodzaju konkurencji grupowych w postaci pracy na podzielonym ekranie

Praca całą klasą

  • możliwość szybkiego testowania wiedzy lub sprawdzania zrozumienia danego zagadnienia w trakcie lub na koniec lekcji poprzez ankiety/formularze/test/gry online,
  • tworzenie interaktywnych notatek, w z uwzględnieniem filmów, obrazów znalezionych w internecie,
  • możliwość zaprezentowania na głównym monitorze, materiałów znalezionych lub stworzonych przez uczniów na tabletach,
  • jednoczesna zdalna praca kilku osób na ekranie interaktywnym w celu omówienia jakiegoś problemu, zaakcentowania trudności oraz wspólne szukanie rozwiązania.

 

Wymienione możliwości są tylko częścią tego, co daje pracowania językowa. Wiele z zastosowań pojawi się w trakcie pracy i zbierania kolejnych doświadczeń.

Zapraszamy do relacji w TV Bolesławiec (od 7.49)

https://www.boleslawiec.tv/artykul/6961,wydarzenia-22-marca-2024 

Wojciech Tarczyński

 

Data dodania: 2024-04-15 11:12:56
Data edycji: 2024-04-15 11:15:43
Ilość wyświetleń: 179

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej