UWAGA - ZMIANA NUMERU TELEFONU - NOWY NUMER DO SEKRETARIATU - ul. M. BRODY 75 612 13 20, ul. BIELSKA 75 612 13 10
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

LOGOPEDA

LOGOPEDA

Barbara Kmieć -Tarnowska – logopeda

 

Kto może przyjść do logopedy? Kto objęty jest terapią?

Do logopedy może przyjść każdy uczeń naszej szkoły i rodzic ucznia naszej szkoły. Terapią objęci są w pierwszej kolejności uczniowie  z opiniami i orzeczeniami  poradni psychologiczno  - pedagogicznej. Kolejno uczniowie  wyłonieni w wyników badań przesiewowych, których rodzice umówili się i przyszli na pierwsze zajęcia.

 Zajęcia logopedyczne

Terapia logopedyczna prowadzona jest z dzieckiem indywidualnie w gabinecie logopedycznym z wykorzystaniem różnorodnych technik, metod i pomocy, w oparciu o plan terapii. Zdarza się też, że pracujemy w dwójkach, gdy terapia jest już na etapie utrwalania, czy automatyzacji mowy i dotyczy podobnej wady. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uczestniczą w zajęciach zaraz po lekcjach. Natomiast umówieni przez dziennik w innych godzinach. W zajęciach mogą (co jest mile widziane) uczestniczyć rodzice, chętnie demonstruję i instruuję, jak pomóc i ćwiczyć z dzieckiem w domu. Praca w gabinecie jest jedynie” obraniem kursu” na poprawną mowę, natomiast „rejs” musi odbyć się w domu. To gwarantuje sukces terapii. Uczniowie otrzymują karty pracy i wskazówki na co zwrócić uwagę ćwicząc w domu.

Gabinety

  1. Gabinet przy ul. Mikołaja Brody, w budynku świetlicy, na parterze.
  2. Gabinet w budynku szkoły przy ul. Bielskiej, I piętro

Innowacje pedagogiczne

Na zajęciach logopedycznych realizuję dwie innowacje pedagogiczne

„Mową swoją się cieszę, gdy się nie spieszę „ - wykorzystująca techniki stosowane w terapii niepłynności mowy do terapii innych zaburzeń. Dzięki niej następuje poprawa wyrazistości wypowiedzi, prawidłowy tor oddechowy, likwidacja napięć mięśni aparatu artykulacyjnego. Terapia natomiast jest efektywniejsza i atrakcyjniejsza.

„Gdy język giętki jak u kobry w mowie jestem dobry”, ta innowacja, z kolei oparta jest na pracy nad pozycją spoczynkową języka i wykorzystaniem „smacznych” pomocy. Ułatwia i uatrakcyjnia wypracowanie niezwykle ważnej pozycji wertykalno-horyzontalnej języka, która jest niezbędna do prawidłowej realizacji głosek np: r, sz, s. Innowacja daje uczniowi poczucie sukcesu, więc jest mobilizacją do dalszej pracy.

Badania przesiewowe w klasach pierwszych

Wrzesień w naszej szkole to od kilku lat miesiąc, w którym wszyscy uczniowie klas pierwszych objęci są przesiewowym badaniem logopedycznym. Jest to wstępne badanie logopedyczne, podczas którego oceniam budowę i stan  aparatu artykulacyjnego, koordynację narządów artykulacyjnych, tor oddechowy, mowę. Rodzice otrzymują po badaniu krótką informację zwrotną. Jeśli jest to potrzebne zalecenie dodatkowych konsultacji laryngologicznych, ortodontycznych i zaproszenie do umówienia się (przez dziennik) na pierwsza wizytę do mnie. Po konsultacjach i wywiadzie z rodzicem,  ustalamy plan terapii i termin kolejnego spotkania.

Współpraca z rodzicami

Dla sukcesu terapii (i widocznych efektów poprawy mowy) niezbędna jest współpraca z rodzicami. Rodzice zapraszani są na  zajęcia. Uczestniczą w całych zajęciach lub wchodzą pod koniec zajęć, aby obejrzeć jak należy ćwiczyć, jak skorygować błędy. Szczególnie ważne są pierwsze wizyty połączone z wywiadem z rodzicem, kiedy stawiana jest diagnoza i wstępny plan terapii. Rodzice uczniów, którzy przychodzą na zajęcia tuż po lekcjach mogą skorzystać z konsultacji dla rodziców. Spotkania z rodzicami są dla mnie bardzo cenne, gdyż przekładają się na sukces dziecka. 

Programy multimedialne

W czasie terapii wykorzystuję  logopedyczny program multimedialny, z interaktywnymi ćwiczeniami Edu - Senso. Ćwiczenia  i zabawy te angażują  wiele zmysłów,  rozwijają koordynację wzrokowo – ruchową, słuchowo -ruchową. Pozwalają na nagrywanie, odsłuchiwanie i uświadamianie swoich błędów, rozwijają słuch. Są też atrakcją i urozmaiceniem zajęć. Jednak nie zapominamy o tradycyjnych zabawach i pomocach typu gry planszowe, memory, samodzielnie wykonane „ściganki” i inne, które w dobie multimediów są również atrakcją dla uczniów.

Kontakt   

Zapraszamy do umawiania się poprzez dziennik elektroniczny, wystarczy napisać wiadomość.

Godziny pracy w galerii

Data dodania: 2021-01-29 13:03:43
Data edycji: 2024-10-03 00:30:30
Ilość wyświetleń: 2918

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej