Jeszcze przed majówką uczniowie klasy 7c, w ramach zajęć z fizyki mieli okazję wprowadzić teorię w życie. Najpierw dowiedzieli się, dlaczego samoloty latają i czym jest siła nośna. Następnie, dzięki modelom stanowiącym wyposażenie ekopracowni OZE, zbudowali własne szybowce. Powstało kilka różnych konstrukcji. Następnie uczniowie testowali swoje konstrukcje, próbując wykonać jak najdłuższy lot. Okazało się, że zadanie jest trudniejsze niż się wydaje. Poza siłą nośną należy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak kąt natarcia, rozłożenie masy, siłę wiatru oraz sposób rzucenia szybowca. Mimo, że większych sukcesów nie było i uczniom pewnie daleko jeszcze do wzbicia się pod niebo, to trzeba pamiętać, że najważniejszy pierwszy... lot.
Wojciech Tarczyński
59-700 Bolesławiec
ul. Mikołaja Brody 12