Szkolenie informatyczne dla nauczycieli miało na celu zapoznanie uczestników z podstawami programowania oraz wykorzystaniem robotów edukacyjnych mBot w pracy dydaktycznej.
Podczas szkolenia omówiono możliwości zastosowania mBotów w edukacji, ich potencjał w rozwijaniu myślenia komputacyjnego, kreatywności i samodzielności u uczniów. Roboty można zaprogramować tak, by mierzyły temperaturę w sali, omijały przeszkody, mierzyły odległość, zmieniały kolory w określony sposób, czy rozegrały mecz piłki nożnej, a to zaledwie kilka przykładów możliwości ich wykorzystania. Ponadto mBoty są kompatybilne z klockami LEGO. Następnie nauczyciele poznali środowisko Scratch, które zostało wykorzystane do tworzenia prostych programów sterujących robotami.
Uczestnicy mieli okazję samodzielnie zaprogramować mBota, ucząc go m.in. omijania przeszkód oraz podążania zaplanowaną trasą. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi Scratch, programowanie okazało się przystępne nawet dla osób bez wcześniejszego doświadczenia w tej dziedzinie.
Szkolenie zakończyło się podsumowaniem i wymianą pomysłów na zastosowanie zdobytej wiedzy w codziennej pracy z uczniami. Nauczyciele wyrazili duże zainteresowanie kontynuacją tego typu warsztatów oraz wdrożeniem elementów programowania do swoich zajęć.
Katarzyna Matoryn
59-700 Bolesławiec
ul. Mikołaja Brody 12