Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

PROJEKT KROKUS

PROJEKT KROKUS

Już po raz szósty, uczniowie naszej szkoły zasadzili przed budynkiem szkoły cebulki żółtych krokusów. W ten sposób dołączyliśmy do grona szkół w całej Polsce realizujących międzynarodowy „Projekt Krokus”. Żółte krokusy, zakwitną na wiosnę i przypomną nam o dzieciach, najmłodszych ofiarach Zagłady, z okresu II wojny światowej. Przypomną do czego prowadzi dyskryminacja, uprzedzenia, nietolerancja i brak szacunku do drugiego człowieka. Sadzenie krokusów poprzedzają lekcje i zajęcia pozalekcyjne, podczas których uczestnicy dowiadują się o tragicznych wydarzeniach z okresu II wojny światowej i o Holokauście.

 


Udział w projekcie to nie tylko gest pamięci, ale także ważna lekcja historii, empatii i tolerancji. Dzięki takim działaniom młodzież może lepiej zrozumieć skutki nietolerancji, uprzedzeń i rasizmu – oraz uczyć się, jak im przeciwdziałać.

Żydowskie Muzeum Galicja w Krakowie jest od wielu lat polskim koordynatorem Projektu Krokus, zainicjowanego przez Holocaust Education Ireland. W inauguracji tegorocznej odsłony projektu ponownie udział wzięli Konsul Generalny i Wicekonsul Ukrainy w Krakowie, a także osoby reprezentujące Festiwal Kultury Żydowskiej, Instytut Judaistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydział Edukacji Urzędu Miasta Krakowa. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej.

TO BARDZO WAŻNA LEKCJA HISTORII DLA NAS WSZYSTKICH!

Na zdjęciach uczniowie klasy 6a: Hania, Justynka, Kaja, Magda, Kiril i Szymon, którym dziękuję za pomoc i zaangażowanie w nasze szkolne przedsięwzięcie.



Beata Orczyk, szkolny koordynator projektu

 

Data dodania: 2025-12-08 11:38:13
Data edycji: 2025-12-08 11:39:03
Ilość wyświetleń: 87

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej