W projektach eTwinning, które w tym roku realizuje klasa 2a, sztuczna inteligencja stała się inspirującym i bezpiecznym narzędziem wspierającym rozwój kreatywności i współpracy. W ramach projektu „Matematyczne oblicza sztuki” uczniowie poznawali dzieła wielkich artystów i tworzyli własne prace, łącząc świat sztuki z nowoczesną technologią.
Inspiracją do działania był Piet Mondrian – dzieci, omawiając lekturę „Zaczarowana zagroda”, stworzyły obrazy pingwinów w stylu tego artysty. Kolejnym źródłem twórczych działań był obraz „Zamek i słońce” Paula Klee. Uczniowie zaprojektowali swoje własne zamki, wykorzystując barwy ciepłe i zimne. Wybrane prace posłużyły do stworzenia interaktywnych puzzli, które dzieci z radością układały.
Sztuczna inteligencja została także wykorzystana w muzycznej części projektu. Każdy kraj biorący udział w projekcie (Polska, Turcja, Włochy, Litwa i Gruzja) skomponował własną piosenkę. Tekst naszej polskiej piosenki powstał dzięki współpracy nauczycieli z Polski, a AI skomponowała do niego taneczną, radosną melodię. Gotowe utwory zostały zaprezentowane na żywo podczas Międzynarodowego Festiwalu Piosenki, wieńczącego działania projektowe.
Dzięki mądremu i bezpiecznemu wykorzystaniu AI dzieci nie tylko zdobywały nowe umiejętności, ale także rozwijały pasje i bawiły się w sposób kreatywny – pokazując, że nowoczesne technologie mogą wspierać edukację w przyjazny i inspirujący sposób.
Linki:
Nasza piosenka: KLIKNIJ TUTAJ
Prezentacja projektu podczas spotkania na żywo: JEST TUTAJ
24 zamki stworzone przez sztuczną inteligencję przez wszystkich partnerów projektu: TU
Dorota Stanałowska
59-700 Bolesławiec
ul. Mikołaja Brody 12