W styczniu uczniowie klasy 2a dołączyli do nowego projektu eTwinning „Matematyczne Oblicza Sztuki”. W projekcie biorą udział 24 szkoły z Polski, Litwy, Gruzji, Włoch i Turcji.
„Matematyczne Oblicza Sztuki” to wyjątkowy, międzynarodowy projekt edukacyjny, który łączy pozornie odległe dziedziny – matematykę i sztukę. Poprzez zabawę i działania twórcze uczniowie uczą się dostrzegać elementy matematyczne w dziełach sztuki, takie jak figury geometryczne, symetria, proporcje, rytmy, perspektywa i figury przestrzenne. W ramach projektu dzieci poznają dzieła wybitnych malarzy, m.in. Pieta Mondriana, Wassily’ego Kandinsky’ego, M.C. Eschera, Salvadora Dalí i Paula Klee, aby odkryć elementy matematyczne w ich dziełach. Następnie wcielają się w rolę samych artystów, tworząc własne dzieła, wykorzystując poznane techniki i koncepcje.
W styczniu i lutym uczniowie inspirowali się symetrią płatków śniegu i sztuką Pieta Mondriana. Dzięki realizacji tych działań uczniowie nie tylko rozwijali swoją kreatywność i umiejętności plastyczne, ale także pogłębiali wiedzę matematyczną w praktyczny i angażujący sposób. Tworzenie prac inspirowanych śnieżynkami pozwoliło im lepiej zrozumieć pojęcie symetrii, a eksperymentowanie ze stylem Mondriana nauczyło ich dostrzegania geometrycznych kompozycji w sztuce. Dodatkowo, współpraca w grupie wzmacniała umiejętność pracy zespołowej, a wykorzystanie nowoczesnych technologii rozwijało kompetencje cyfrowe. Dzieci tworzyły obrazy pingwinów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, a w arkuszach Google sztukę Mondriana. Projekt stał się dla dzieci inspirującą przygodą łączącą matematykę i sztukę w twórczy, innowacyjny sposób.
Dorota Stanałowska
59-700 Bolesławiec
ul. Mikołaja Brody 12