Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

PATROL 1864

PATROL 1864

Siedzisz wygodnie z telefonem w ręku, przeglądasz interesujące strony na laptopie. Niczego ci nie brakuje; w domu jest jasno i ciepło, za oknem przyjemnie prószy śnieg. Być może u stóp leży pies, może kot wyleguje się na twoich kolanach. Czujesz się bezpiecznie, optymistycznie patrzysz w przyszłość. O przeszłości nie myślisz. „Było, minęło, pisz pan: przepadło”. Przypadkiem trafiasz na stronę z intrygującym tytułem "Patrol 1864", zaczynasz czytać... Nawet nie zauważasz, kiedy rzeczywistość rozmywa się, robi się tajemniczo, mroczno i zimno…

„Jest rok 1864, powstanie trwa od roku, chodzą słuchy, że chyli się ku upadkowi. Dlaczego? Wydział Wojny Rządu Narodowego wysyła patrole powstańcze, które odwiedzają punkty kontrolne, aby zbadać przyczynę niepowodzenia. Wstąp do patrolu. Mamy dla ciebie zadanie.”

Takie oto informacje otrzymali uczestnicy gry miejskiej „Patrol 1864 r”, która odbyła się 25 stycznia 2023 roku w naszej szkole. Gra była upamiętnieniem wydarzeń sprzed 160. lat i dotyczyła jednego z najważniejszych wydarzeń w historii naszego kraju - Powstania Styczniowego. W grze uczestniczyli uczniowie bolesławieckich szkół podstawowych nr 1, nr 2, nr 3, nr 5, I Liceum Ogólnokształcącego, II Liceum Ogólnkształcącego, Zespołu Szkół Elektronicznych oraz naszej szkoły. Niezawodni okazali się uczniowie kl. III II Liceum Ogólnokształcącego, którzy wcielali się w role punktowych, tudzież GM-ów i zlecali Patrolom wykonanie określonego zadania, skrupulatnie kontrolując ich poziom.  Wszak nie mogli przekazać cennych raportów podejrzanym osobom.

Uczestnicy trwając w roku 1864 wyruszają do wyznaczonych punktów na terenie miasta. Muszą potwierdzić swoją tożsamość przed przedstawicielami tajemnego państwa reprezentowanego przez uczniów kl. III II LO, wykonać zadania oraz odebrać raport (czyli karty z treściami o powstaniu). Zadania są rozmaite; przeprowadzenie wywiadu za pomocą Photonów na temat dyktatorów powstania, odczytanie wiadomości zaszyfrowanej oryginalnym szyfrem stosowanym przez R. Traugutta,  zaprojektowanie pieczęci Rządu Narodowego, narysowanie portretu na podstawie opisu E. Orzeszkowej czy rozegranie bitwy strategicznej. Po wykonaniu zadań w 9. tajemnych miejscach  (SP4, I LO, Punkt Informacji Turystycznej, Ratusz, Stary Teatr) i zebraniu wszystkich kart wracają do pierwszego punktu i układają karty tworzące chronologiczny przebieg powstania. Teraz mogą zastanowić się, przeanalizować zebrane informacje i poznać przyczyny niepowodzenia. Wiedząc, że współpraca, dobra komunikacja jest jednym z elementów sukcesu wspólnie układają wieżę.

Znowu są w 2023 roku, cieszą się ze wspólnie wykonanego zadania. Już wiedzą i zapamiętują, że ich Teraźniejszość to determinacja m.in. Powstańców Styczniowych, dzięki którym Niemożliwe stało się Niepodległą.

 

Filmową relację z przebiegu gry miejskiej "Patrol 1864" można obejrzeć tutaj i na szkolnym kanale YouTube.

 

Dyrekcja Szkoły składa szczególne podziękowania

Dyrektor Muzeum Ceramiki Pani Annie Bober-Tubaj za współpracę na każdym poziomie, możliwość pracy z Panem Michałem Czerniawskim, bez którego gra nie byłaby Grą, z ufnością na wspólne działania i możliwość realizacji kolejnych zamierzeń,

Dyrektorowi II LO Panu Mirosławowi Sakowskiemu i Panu majorowi Janowi Kędziorze za pomoc i wsparcie logistyczne, z nadzieją na dalszą współpracę,

Dyrektorowi I LO Panu Cezaremu Czernatowiczowi, Dyrektorowi MDK Panu Dariuszowi Uścińskiemu  za współpracę i pozytywne nastawienie do naszych działań,

Urzędowi Miasta za udostępnienie Sali Ślubów

oraz Dyrekcji bolesławieckich szkół podstawowych bez których uczniów Gra nie mogłaby się odbyć.

 

inf. Alicja Wiaderna

zdjęcia: Muzeum Ceramiki

Data dodania: 2023-01-27 00:23:24
Data edycji: 2023-01-31 10:24:34
Ilość wyświetleń: 586

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej