UWAGA - ZMIANA NUMERU TELEFONU - NOWY NUMER DO SEKRETARIATU - ul. M. BRODY 75 612 13 20, ul. BIELSKA 75 612 13 10
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Z serca do serca – o tutoringu szkolnym i pięknych relacjach z uczniami”

„Z serca do serca – o tutoringu szkolnym i pięknych relacjach z uczniami”

Moja przygoda z pracą w szkole rozpoczęła się trzy lata temu. To właśnie wtedy odkryłam w sobie pasję, która dziś stanowi fundament mojej codziennej pracy – miłość do pracy z dziećmi i młodzieżą. Każdego dnia utwierdzam się w przekonaniu, że to właściwa droga. Relacja z uczniem, towarzyszenie mu w rozwoju, wspieranie w wyzwaniach i radościach – to nie tylko moja praca, ale też misja i życiowa pasja.

 

Aby lepiej rozumieć potrzeby dzieci i być dla nich realnym wsparciem, studiuję psychologię dzieci i młodzieży – obecnie jestem na trzecim roku studiów. Równolegle rozwijam swoje kompetencje, zdobywając wiedzę i doświadczenie w obszarach pracy emocjonalnej i rozwojowej z dziećmi. Jestem trenerem Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), uczestniczę w ogólnopolskim projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” ? oraz współtworzę działania w ramach „Laboratorium emocji”.

 

Jednym z najważniejszych doświadczeń, jakie spotkało mnie w tym roku szkolnym, jest udział w projekcie „Tutoring szkolny”  gdzie pełnię rolę tutora. To wyjątkowa forma pracy, która pozwala mi być jeszcze bliżej dzieci – nie tylko jako nauczyciel, ale jako towarzysz, mentor, czasem powiernik. Spotkania z moimi podopiecznymi stały się dla mnie czymś naprawdę ważnym i wartościowym – zarówno dla nich, jak i dla mnie ❤️.

 

Tutoring szkolny – jak wygląda nasza współpraca?

 

Od marca w naszej szkole realizowany jest projekt „Tutoring szkolny”. Pod moją opieką znajduje się pięcioro uczniów – dzieci w różnym wieku, z różnorodnymi potrzebami, zainteresowaniami i charakterami. To właśnie ta różnorodność sprawia, że każde spotkanie jest wyjątkowe i wnosi coś nowego.

 

Nasze spotkania odbywają się regularnie. Już od pierwszych tygodni marca udało nam się stworzyć przestrzeń pełną akceptacji, zaufania i zrozumienia. Każde z dzieci ustaliło swój indywidualny cel rozwojowy, nad którym systematycznie pracuje. Moja rola polega na inspirowaniu ich do działania, wspieraniu w trudnych momentach, motywowaniu oraz towarzyszeniu im w tej drodze.

 

Wspólnie szukamy rozwiązań, omawiamy wyzwania, dzielimy się refleksjami. Dzieci mogą być sobą – otwierają się, mówią o tym, co dla nich ważne, śmieją się, czasem dzielą troskami. Atmosfera naszych spotkań jest naturalna i pełna zaangażowania. Często zdarza się, że rozmowy trwają dłużej niż zaplanowano – po prostu nie możemy się nagadać!

 

Dzieci są zawsze ciekawe kolejnych spotkań, nie mogą się ich doczekać. Tworzymy przestrzeń, w której nie ma oceniania, za to jest pełna akceptacji, szacunku i zrozumienia.

 

Co wynoszą dzieci z tutoringu?

 

Z mojej perspektywy – bardzo wiele. Dzieci:

  • rozwijają samodzielność – uczą się podejmować decyzje i ponosić za nie odpowiedzialność,
  • nabywają mądrość emocjonalną i życiową – rozpoznają swoje emocje, potrzeby, marzenia,
  • pracują nad celem– krok po kroku realizują swoje plany,
  • budują relacje– uczą się współpracy, rozmowy, zaufania,
  • zyskują motywację– nie poddają się mimo trudności.

 

Najpiękniejsze jest jednak to, że dzieci same mówią, jak wiele to dla nich znaczy. Oto ich wypowiedzi – najcenniejsza informacja zwrotna:

 

Tutoring jest ekstra! Można się wygadać, rozwiązać problemy, można wystawić sobie cel, którego jesteśmy coraz bliżej z lekcji na lekcję. Bardzo polecam!”

 

Uczestnictwo w tutoringu to przyjemna, spokojna rozmowa, dzielenie się różnymi spostrzeżeniami i pomysłami. Szczerze? Najlepsze rozmowy w moim życiu.”

 

Bardzo fajne spotkania! Uwielbiam te zajęcia, bo to jedno z niewielu miejsc, gdzie mogę opowiedzieć o swoich zainteresowaniach. Doceniam te zajęcia i jestem szczęśliwa, że mogę na nie uczęszczać. Mam wspaniałą i miłą panią od tutoringu, której ufam i z którą się dogaduję. To wspaniałe zajęcia – chciałabym, żeby były co roku!”

 

Co daje mi ta praca? 

 

Tutoring to nie tylko rozwój dzieci – to również niesamowita droga rozwoju osobistego dla mnie. Z każdą rozmową, z każdym spotkaniem, z każdą historią – uczę się czegoś nowego. Obserwowanie, jak uczniowie rozkwitają, stają się odważniejsi, bardziej świadomi siebie i swoich potrzeb, jak potrafią mówić o emocjach i marzeniach – to bezcenna wartość.

 

Zyskałam ogrom satysfakcji, poczucie sensu i przekonania, że obecność, życzliwość i czas poświęcony drugiemu człowiekowi mogą naprawdę wiele zmienić. Czuję się zaszczycona, że mogę towarzyszyć dzieciom w tak ważnych momentach ich rozwoju.

 

Projekt „Tutoring szkolny” to coś znacznie więcej niż dodatkowe zajęcia. To relacje, zaufanie, inspiracja i prawdziwe towarzyszenie w rozwoju. To inicjatywa, którą warto kontynuować i rozwijać.

 

Dołączam zdjęcia z naszych spotkań – pełne uśmiechu, otwartości i prawdziwych emocji. To one najlepiej pokazują, jak wiele dobrego dzieje się w ramach tego projektu – każdego tygodnia, przy każdym kolejnym spotkaniu.

 

Dorota Mickiewicz

 

Data dodania: 2025-06-06 02:08:23
Data edycji: 2025-06-06 09:59:11
Ilość wyświetleń: 666

Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej